Mapa Polski z Lego

Chłopcy z klasy pierwszej i zeròwki postanowili uczcić Dzień Niepodległości poprzez budowę mapy Polski z Lego. Najpierw przeprowadzili analizę terenu i granic państwa, zlokalizowali największe miasta, a następnie przystąpili do budowy:) Wbrew pozorom praca okazała się ciężka, wymagała współpracy, dzielenia się pomysłami, kompromisów.

Wiadomo, budowa kraju to nie taka prosta sprawa:)

Zajęcia z elektrostatyki

Uczniowie klasy ósmej uczestniczyli  w zajęciach z fizyki przeprowadzonych przez pracowników Śląskiego Międzywydziałowego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych. Podczas zajęć, których tematem była elektrostatyka, mogli zobaczyć jak  w praktyce działa generator van  de Graaffa, kondensatory i maszyna elektrostatyczna.
 

Sprzątanie grobów

Dzisiaj, 31 października, chłopcy z klas starszych posprzątali zaniedbane i zapomniane groby na cmentarzu w Dąbrówce Małej przed Uroczystością Wszystkich Świętych.
Miłą niespodzianką było spotkanie z Arcybiskupem Wiktorem Skworcem, z którym wspólnie odmówiliśmy modlitwę za zmarłych oraz otrzymaliśmy błogosławieństwo.
Brawo Panowie!
 

Good Network – Rozmawiasz-Pomagasz

Przystąpiliśmy do projektu „Good Network Rozmawiasz-Pomagasz”, którego celem jest łączenie ludzi z całego świata.

Szkoła Kuźnica właśnie rozpoczęła współpracę  z Fundacją Barkot z Etiopii. W ramach projektu łączymy się internetowo, w celu przeprowadzenia lekcji online. Następnie zorganizujemy zbiórkę na potrzeby naszych przyjaciół z Etiopii oraz, o co poprosiła nas sama Fundacja, przygotujemy filmik motywacyjny w języku angielskim o wartości edukacji w życiu. W tym roku w projekcie biorą udział klasy 7 i 8.

W czwartek – 24 października, odbyła się już pierwsza lekcja online, która miała na celu zapoznanie się ze sobą. Teraz czekamy na kolejne spotkanie, o czym będziemy informować

Z kasztanów można budować nie tylko ludziki. O pracy metodą projektu.

Chłopcy z klasy 1a i 1b przez kilka tygodni zbierali kasztany i przygotowywali się do pracy metodą projektu – „Budowa średniowiecznej osady z kasztanów wraz z murem obronnym i zamkiem”. W końcu nadszedł ten dzień, kiedy zgromadziliśmy wszystkie potrzebne materiały i mogliśmy rozpocząć realizację projektu;)
Najpierw, jak to w projekcie, „Planowanie” – wspólnie ustaliliśmy jaki jest nasz cel  i w jaki sposób chcemy go osiągnąć. Ustaliliśmy też co potrzebujemy do osiągnięcia naszego celu. Wyznaczyliśmy główne zadania do realizacji i podzespoły: Mur, Zamek, Projektowanie Ulic, Tereny Zielone i Wieże Obronne. Zauważyliśmy też, że nie będziemy w stanie poradzić sobie sami ze wszystkim, dlatego poprosiliśmy też  o pomoc naszych starszych kolegów z klasy 2. Kiedy już wszystko zaplanowaliśmy  i podzieliliśmy się na grupy przyszedł czas na realizację drugiego etapu projektu: REALIZACJĘ. Wiedzieliśmy już co chcemy stworzyć, mieliśmy grupy do realizacji poszczególnych zadań, dlatego też budowa ruszyła bardzo sprawnie. Calą makietę stworzyliśmy w 1,5h! Następnie, w ramach ostatniej fazy naszego projektu PODSUMOWALIŚMY naszą pracę, przeanalizowaliśmy co się udało i na które punkty musimy zwrócić większą uwagę przy naszym kolejnym projekcie. Cel nasz zrealizowaliśmy, jesteśmy z siebie dumni 😉 Efekt – naszą średniowieczną osadę można zobaczyć na korytarzu szkoły.