Szlachetna Paczka – podziękowanie

Po raz kolejny pokazaliśmy jak wielka siła tkwi w Kuźnicy! Wspólnie zebraliśmy wszystkie potrzebne rzeczy dla Rodziny z Chorzowa, której postanowiliśmy pomóc w ramach Szlachetnej Paczki.
Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w naszą akcję przynosząc żywność, odzież, środki czystości itp. Dziękujemy za wrzucone pieniądze do puszki (zebraliśmy 790 zł), z których dokupiliśmy potrzebne rzeczy oraz ufundowaliśmy bon podarunkowy do jednego z hipermarketów. Dziękujemy Rodzinie, która wpłaciła kwotę pozwalającą zakupić 1 tonę węgla. Dziękujemy Rodzinie, która dodatkowo znalazła meble w bardzo dobrym stanie i zorganizowała transport. Wielkie brawa oraz podziękowania należą się również naszym wolontariuszom, którzy zorganizowali kiermasz świąteczny, na którym zebrali 430 zł – chłopcy zdecydowali, że pieniądze chcą przeznaczyć na operację chorego psa.

Jeszcze raz wielkie podziękowania! Wspólnie możemy bardzo dużo 🙂

Międzynarodowy Code Week w Kuźnicy!

W tym tygodniu chłopcy ze wszystkich klas i zerówki brali udział w międzynarodowym tygodniu programowania. Całe wydarzenie rozpoczęło się w poniedziałek kiedy uczestniczyliśmy w projekcie Hour of Code. Celem projektu było zainteresowanie uczniów programowaniem i uświadomienie im, że programować można nie tylko komputer i roboty. I tak chłopcy programowali kolegów, oraz tworzyli instrukcje w językach które były znane tylko programiście i wykonawcy.

Mimo wszystko najlepszą zabawą jest jednak programowanie robotów a także programowanie na komputerze. Młodsi chłopcy poznali a starsi utrwalili sobie informację na temat programowania drabinowego czy blokowego. Chłopcy dzielili się wiadomościami na temat poznanych języków kodowania (a szósta klasa zna ich już kilka) a młodsi oprócz kodowania strzałkami poznali dzięki chłopcom z klasy 3A, którzy poprowadzili dla nich specjalną lekcję, kodowanie kolorem. Do tego celu korzystali z robota Ozobot.

Specjalną lekcję o tym czym są sterowniki i jak je zakodować poprowadził też Pan Grzegorz Budujkiewicz, tata Kuby z kl. 3A. Chłopcy mieli okazję napisać w języku LAD prosty program zapalający poszczególne żarówki. Przy okazji chłopcy dowiedzieli się także jak działają inteligentne domy i jak za pomocą sterownika można włączyć ekspres do kawy by takową przygotować rodzicom po powrocie z pracy.

Mając na uwadze Międzynarodowy Tydzień Programowania cały czas trzymamy kciuki za grupę uczniów z klasy 5 i 6, którzy tworzą własnego robota i piszą do niego zestaw oprogramowania. Już 7 stycznia wystartują w Warszawie w zawodach First Lego League!

Young Striders in Silesian Uprisings Museum

Yesterday, 29 th November on the „Young Strides” we went to Museum of Silesian Uprisings in Świętochłowice. At half past twelve we finished lessons, ate lunch and went to the tram station. With the 7 line we approached the place, where the museum is . Our guide was miss Agnieszka. First, we watched the film about life of Mr Franciszek, who fought during a Silesian Uprising, later we went upstairs and saw military exposition of various times what we liked very much. Next Miss Agnieszka told us (in English) about history of the Silesian region. We learned that Silesia wasn`t always Polish ! We saw room with very old traditional furniture. After that we went to a hall, where Polish and Germans propaganda posters were hanging. They were printed before the plebiscite to help people decide where Silesia should belong. The visit in museum was very exciting. After leaving the museum we made a snow battle. We will remember it for sure for a long time.
Written by Nikodem Różyc – Stage 5
 

Gry logiczne

W środę, dwudziestego ósmego listopada odbyły się zajęcia zainicjowane i poprowadzone przez trzech szóstoklasistów dla chłopców z 3B. Polegały one na graniu w gry logiczne – trzecioklasiści pod okiem starszych kolegów rzucali różnymi, wielościennymi kostkami, mnożyli otrzymane wyniki, eksperymentowali z tabliczką mnożenia. Jak zauważył Piotrek Gutowski, zaproponowane przez niego, Piotrka i Józka gry miały na celu wypracowanie przez trzecioklasistów pewnej metody działania matematycznego, były zatem świetnym punktem wyjścia do dalszej, samodzielnej pracy. Wywołały one żywe reakcje uczniów – wszyscy chcieli grać i bardzo emocjonowali się zarówno sukcesami, jak i porażkami podczas gry. Inicjatorzy akcji, zapytani o powody podjęcia tej akcji, podkreślili, że lubią uczyć
i bawić się konwencją gry – interesują ich zarówno karcianki jak i planszówki oraz różne inne typy gier. Akcja podjęta przez szóstoklasistów dowodzi, że gry mogą być nie tylko źródłem dobrej zabawy, ale też ważnym medium przyczyniającym się do rozwoju intelektualnego dzieci i młodzieży. Warto zatem się nad nimi pochylić.
 

Lekcja z fizykiem

W czwartek chłopcy z klasy piątej mieli możliwość spotkania z fizykiem z Uniwersytetu Śląskiego, który opowiedział chłopcom o prawach fizyki panujących w sporcie. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem i nieraz z niedowierzaniem przyjmowali nową wiedzę. Chłopcy dowiedzieli się m.in.: co ma wspólnego piłka nożna z piekarnią (Rogal Magnusa), jak skoczkowie wykorzystują siłę nośną, dlaczego skoczek w dal przy sile wiatru ponad 2 m/s nie może oficjalnie pobić rekordu świata.